"Osećao sam da je najbolje biti što transparentniji koliko je to moguće."
Želite li da promovišete Vaše proizvode i usluge kroz određeni kanal? Da li težite tome da unapredite Vaše odnose sa klijentima te pronađete nove, potencijalne klijente? Znate li da zapravo ova dva pitanja predstavljaju definiciju samog email marketinga? Dakle, email marketing je napravljen da Vam pomogne da promovišete proizvode i usluge, ali i da pronađete klijente koji bi te iste proizvode i usluge trebali i želeli da koriste. Naravno, sve ovo se odnosi i na Vašu samu kompaniju.
Sada kada je definicija potpuno jasna, hajde da vidimo koje još informacije treba da znamo o
email marketingu da bismo naučili kako da ga koristimo na nabolji mogući način.
Najvažnije od svega, pre daljeg razumevanja rada email marketinga, treba znati da je ovo
samo jedan od segmenata Interneta marketinga. Dakle, email marketing uglavnom ne
funkcioniše sam, već kao još jedan, nezamenljiv dodatak u Vašoj promociji, uz društvene
mreže, marketing sajtova, te blogove različitog tipa.
Ne volimo da počinjemo naše članke sa isticanjem mana, ali za email marketing je mnogima
poznata kategorija spam, koja definitivno ne ide u prilog online poslovanju. Nažalost, zbog
spama, email marketing je često na lošem glasu. Ali, hajde da vidimo iz kog razloga uopšte i
imamo spam sekciju.
Postoje određene kompanije koje sakupljaju razne informacije te email adrese od njihovih
ciljnih grupa. Ove firme sakupljaju sve to iz razloga što posle iste mogu da prodaju
kompanijama kojima je to potrebno. Dakle, takve informacije se koriste kao baze podataka,
koje su posle korisne pri promociji različitog materijala.
Ali, dozvolite da Vas razuverimo da je ova stavka toliko loša te da može uveliko uticati na
Vaše online predstavljanje. Spam može da zvuči kao nepotrebno uznemiravanje, ali email
marketing sam po sebi to nije.
Postoji li neko jedinstveno rešenje koje bi učinilo korišćenje email marketinga produktivnim i
svrsishodnim? Naravno - personalizujte email marketing po Vašim potrebama i željama! Na
ovaj način, bićete sigurni da zaista informišete Vaše ciljne grupe na ispravan način, te znati da
poruke stižu do željenih adresa.
Šta nam je potrebno da bismo počeli sa radom vezanim za email marketing? To je uglavnom
email kampanja. Koga Vi ciljate? Pojedince, ili pak određene grupe ljudi? To će naravno
zavisiti od prirode Vašeg posla kao i samih potreba i ciljeva.
Hajde da vidimo kako izgleda personalizacija email marketinga na samo jednom primeru.
Nudite popust pojedincu na neki određeni dan? Hajde da zamislimo da je to kupcev rođendan.
Želite da ponudite određeni proizvod ili uslugu jednoj osobi po sniženoj ceni – ovo je idealan
primer na koji možete da personalizujete korišćenje email marketinga.
Koji bi bio cilj email marketinga? Mi definitivno mislimo da je dugoročna saradnja sa
klijentima najbolji rezultat. Na primer, na ovaj način ste u mogućnosti ne samo da razvijate
odnose sa klijentima i ciljnim grupama, već i da ih održite te samim tim steknete lojanost i
poboljšate prezentaciju vlastitog brenda i kompanije.
Ali, imajte na umu jednu jako važnu stvar. Ukoliko email marketing nije optimizovan za
mobilne uređaje, uglavnom će Vaši rezultati biti jedno veliko ništa. Zašto je to tako? Iz
prostog razloga što sve više korisnika širom sveta svoju email poštu provera preko telefona.
Da li ste znali da se preko 50% svih poslatih mejlova zapravo pročita preko mobilnih uređaja?
Dakle, odličan savet je da razmišljate o optimizaciji za mobilne uređaje.
Još jedan koristan savet - mislite o vremenu u koje šaljete mejlove. Rano ujutro nije dobra
ideja ukoliko želite da Vaša ciljna grupa pročita poruku na desktop računaru. Takođe, kasno
uveče isto nije dobra opcija.
Kada razmislimo o glavnim prednostima koje email marketing može da nam pruži, pored već
svega navedenog, lako je doći do zaključka da je ovaj tip marketinga idealan zbog svoje niske
cene, ali i zbog same lakoće sprovođenja. Takođe, ne treba Vam mnogo tehničkog znanja da
biste uspešno sproveli jednu email kampanju. Zapravo, potrebno Vam je online marketing
znanje, kao i veštine i trikovi koje ste već mogli da čujete i ovde.
Mnogi drugi tipovi marketinga definitivno zahtevaju više resursa nego email marketing, zato
se nemojte ustručavati da promovišete Vašu kompaniju, usluge, ili proizvode na ovaj način.
Istražite Vašu ciljanu publiku te pobliže upoznajte njihove navike i potrebe.
Da li ste znali da 70% online korisnika širom planete ima email adresu te aktivno koristi mejl?
Kada uporedimo to sa društvenim mrežama, videćemo da je procenat dosta veći, jer 60%
korisnika ima napravljen profil na bar jednoj socijalnoj mreži.
Korisnici stariji od 20 godina, ali mlađi od 60, tvrde da je email marketing jedno od omiljenih
sredstava za promociju, upoznavanje novih proizvoda, usluga, i kompanija, ali i za
komunikaciju sa klijentima. Sigurni smo da se Vaša ciljna grupa nalazi upravo u navedenim
dobnim skupinama - iskoristite to.
Sa email marketingom, možete personalizovati sve Vaše ideje, zahteve i ciljeve, kao na
primer odabir prave ciljne grupe po visini prihoda, polu, i slično.