"Ovaj digitalni svet je onakav kakvim ga na kraju napravite."
Da li želiš da naučiš više o SEO rangiranju, šemama i snipetima, ali si previše umoran/na od tehničkih članaka koji čine da komplikovane stvari deluju još teže? Odlučili smo da kreiramo sažetak istraživanja o ovoj temi koji će biti jasan doslovno svima. Ovo malo istraživanje posvećeno je Rich Snippetima i SEO rangiranju vebsajtova. Pa, krenimo od početka!
Iako postoji mnogo definicija Rič Snipeta, smatramo da je o njima najbolje misliti kao o još jednom strukturisanom podatku koji dobavlja dodatne informacije u rezultatu pretraživanja (search result-u). Rič Snipet je zapravo strukturisani podatak označavanja koji se dodaje u HTML kod samog sajta.
U redu, to smo shvatili, ali kako to zapravo izgleda u praksi? Možete zamisliti Rich Snippetse kao formatirani prikaz informacija koji je obezbeđen korisnicima od strane samog Googla.
Skoro svi snipeti imaju istu formaciju. Sastoje se od:
*Naslova stranice
*URL-a određenog websajta
*Kratkog opisa.
Od 2009.e godine, Google je prestao da koristi samo jednostavne snipete i počeo je sa primenom Rich Snippeta. Od te godine, Google je takođe počeo da obezbeđuje dodatni kontekst u SERP-u, ili jednostavnije rečeno - ponudio je novu šansu korisnicima da razumeju na šta ustvari ''klikću''. Osim toga, sa rič snipetom, svaki korisnik je mogao da dobije dodatne informacije i shvati da li je websajt koji posećuje zaista relevantan za njegove/njene potrebe.
Upravo je to ono što nas sve interesuje - Sajt i sadržaj koji su relevantni za potrebe korisnika! Zvuči poznato?
Svi mi želimo da kreiramo i optimizujemo sajt na način koji će se privući i zadržati korisnike. Rič snipet i SEO su tako i povezani – baziraju se na istim principima, nudeći korisnicima samo relevantan i važan sadržaj koji traže.
No, o tome ćemo pričati malo kasnije. Hajde da se sada fokusiramo šta nam još donosi rič snipet...
Sigurni smo da često pretražuješ ukusne recepte po Internetu. Verovatno želiš da znaš i nešto više o nutritivnoj vrednosti samog obroka koji planiraš da spremiš.
Ukoliko nisi znao/la, rič snipet i ovde ima svoju ulogu. Vreme pripreme obroka/jela, kalorijske informacije, nutritivna vrednost obroka i tome slično - sve te informacije su takođe prikazane preko rič snipeta. Sigurno smo da si tako nešto već video/la.
Ovo je samo jedan od primera na koji način se ovaj snipet prožima krož čitavu mrežu. Verujemo da je ovo bio jedan od najlakših načina da Vam to i prikažemo.
Najčešće, takav sadržaj pored sebe ima i malu fotografiju koja upotpunjuje korisnikovo interesovanje i doživljaj.
Opšte je poznato da su rič snipeti koji sadrže fotografije veoma privlačni korisnicima.
Da budemo potpuno jasni od samog starta, neće svaki sajt dobiti svoj rič snipet, bez obzira koliko se trudili. Nažalost, to nije zato što je Google ''škrt'', već iz razloga što neki websajtovi jednostavno ''ne zaslužuju'' takav vidžet. Odnosno, ne obezbeđuju informacije koje korisnici žele da vide i koriste.
Dobra stvar u svemu ovome je da ti upravo čitaš ovaj tekst i želiš da naučiš makar osnove o rič snipetu, što će ti sigurno uveliko pomoći da shvatiš kako da ostvariš svoj cilj. Što bolje shvatiš kako da prezentuješ samo potrebne informacije koje korisnici traže, tim pre će ti rič sničet pomoći da poboljšaš svoje SEO rangiranje. A evo i kako to da ostvariš...
Postoji samo JEDAN NAČIN da dobiješ rič snipet - trebaš da obezbediš korisnicima strukturisane podatke tvoga sajta. Potrebno je zaista predstaviti svoj websajt korisnicima, te istaknuti ono što je uistinu reprezentativno i važno. U prvi plan uvek mora doći ono što predstavlja tebe i tvoj websajt, tvoj biznis, te sve najvažnije stvari povezane sa tim.
Jednom kada daš takve informacije pretraživaču stvaraš veliku šansu da na svom websajtu dobiješ jedan detaljan snipet – i to je super, zar ne?
Da li si još uvek zainteresovan/a? Hajde da ti onda otkrijemo jednu tajnu - Tvoja najbolja opcija da sve ovo i ostvariš jeste kroz označavanje šema (Schema markup)...
Svi glavni pretraživači koriste iste strukturisane informacije zvane Schema markups. Kako možeš i trebaš da ih koristiš?
Kada si odlučio/la da je Schema markup tvoj način da ''zaradiš'' rič snippet, treba da prođeš kroz spisak rečnika (vocabulary list) svih kategorizovanih tabova na svom sajtu. Na primer, možeš imati dve kategorije poput kreativnog posla i orgnizacija. Najbolje bi bilo misliti o dodatnoj kategorizaciji tih polja, odnosno napraviti podkategorije.
Zvuči kao previše posla? Razmišljaj o tome na ovaj način - jednom kada si završio/la sa označavanjem svake pojedinačne stranice i stavke na svom sajtu, malo ti fali da dobiješ svoj novi rič snipet.
No, na umu moraš uvek imati još nešto - koristi SAMO informacije koje su najvažnije i najrelevantnije.
Spam kategorije? U ovom slučaju, Google je u stanju čak i da ukloni rič snipeta sa tvog sajta, ukoliko si ga već dobio/la. Pa, ne preteruj sa informacijama i neće biti problema.
Evo još jednog interesantnog saveta. Ukoliko radiš u WordPress-u, najbolje bi bilo da jednostavno koristiš plugin za strukturisanje i kategorizaciju podataka.
Sve tvoje strukturisane informacije moraju biti 100% tačne. Iako ovo sve i dalje ne garantuje da ćeš dobiti rič snipet na svom websajtu, definitivno jeste jedna velika stepenica ka tome da se to i ostvari.
Sve u svemu, potrebno je imati takav websajt koji je koristan i potreban korisnicima, što smo već i ustanovili više puta.
I za kraj, važno je znati da ukoliko i ne dobiješ rič snipet strukturisanjem relevantnih podataka, to će i ti dalje pomoći da se sajt bolje rangira. Trud svakako neće biti uzaludan...
I dalje ti nije potpuno jasno kako sve ovo funkcioniše? Prilažemo jedan primer kako Schema.com funkcioniše:
Schema rečnik/leksikon (schema vocabulary) + formatiranje mikropodataka -> dodati na HTML sadržaj.
Jednostavan odgovor je - DA. Iako rič snipeti nisu nikakav oblik oficijalnog rangiranja koji je u stanju da momentalno poboljša rangiranje tvoga sajta, sada smo videli da ipak može imati ogroman uticaj na Internet saobraćaj.
Rič snipeti potpomažu tvoje SEO rangiranje iz razloga što će sve više i više korisnika prepoznavati tvoj sajt kao relevantan i koristan.
Više posetilaca na sajtu? Pretraživači su sada u mogućnosti da prepoznaju tvoju važnost i vrednost za korisnike.
Da li ti nudiš najbolji rezultat koji korisnici traže? Rangiranje ti se momentalno popravlja.
U svakom slučaju, kada potpuno strukturišeš sve svoje podatke i predstaviš samo one najrelevantnije i najvažnije, mnogi korisnici će to primetiti i znati da cene, te ćeš u tom slučaju imati dugoročne posetioce.
I naravno, moraš biti strpljiv/a u čitavom ovom procesu. Rič snipeti se pojavljuju na websajtovima s vremenom. Nemoj očekivati brze rezultate. Radi u tom smeru i rezultati sigurno neće izostati.
Šta trebamo da bi započeli ceo ovaj proces? Dosta pažnje i strpljenja. Ali, sa samim kreiranjem sadržaja koji je upadljiv i koristan, stopa klika na webstaju će se mahinalno povećati (click through rates).
Želiš li da isprobaš RR testiranje? Možeš to učiniti na sledećem linku - https://search.google.com/test/rich-results
Budućnost Rič Snipeta je očigledna - doneće nam više relevantnih podataka na pretraživaču i povećati rangiranje.