PPC (plaćene reklame) ili SEO? Donesite pravu odluku!

Ukoliko želite da postignete željene rezultate online, ali da za to naravno ne potrošite čitavo malo bogatstvo, pročitajte ovaj članak jer Vam donosimo jasne razloge za odluku za plaćene reklame ili SEO. Hajde da prvo kažemo nešto o SEO, odnosno samoj optimizaciji sajtova za pretraživače. Poznato je da se ovaj segment poslovanja ranije razvijao na različite načine, te se i danas još uvek menja i razvija. SEO kreće od samostalne aktivnosti, pa se posle integriše na glavni deo čitavog online marketinga.

PPC (plaćene reklame) ili SEO? Donesite pravu odluku!

Ograničenost budžeta je često naterala razne specijaliste iz SEO ili PPC sfere da se snalaze na
različite načine te pokušaju da učine najviše što mogu za klijentovo poslovanje. U redu, iako
se to često dešava, recimo da navedena situacija i dalje predstavlja solidan budžet. Šta kada je
budžet zapravo mnogo mnogo manji? U tom slučaju, moramo se opredeliti za jedan određeni
kanal koji će nam na najbolji mogući način služiti za online promociju.

Po Vašem mišljenju, da li se više isplati uložiti u Google adwords kampanje ili pak u
organsko razvijanje SEO strategije i optimizacije? Ukoliko niste sigurni, mi Vam donosimo
rešenje...

Hajde da prvo sagledamo kakva je situacija na samom Google-u. Da li ste primetili da se
Google konstantno trudi da poboljša korisničko iskustvo? U poslednje vreme, sve je više
pokrenutih kampanja u ovom pravcu. Šta je zapravo poboljšano? Pa, dosta toga. Na primer,
sada imamo četiri slota za broj oglasa koji se nalazi iznad organskih rezultata, te oni mogu
imati više ekstenzija. Takođe, desna strana sa oglasima na koju smo navikli sada više ne
postoji. Još nešto? Pored boljeg prikaza samih sajtova, kao i potrebnih linkova i cena, imamo i
nultu poziciju.

No, kada smo istražili o tome da li su korisnici zadovoljni ovim unapređenjima i ponuđenim
uslugama, mogli smo doći do zaključka da su oni koji postavljaju plaćene reklame odnosno
oglase u mogućnosti da bolje predstave svoje poslovanje klijentima i korisnicima iz razloga
što se organske pozicije od 1 do 10 više ne prikazuju. Želite da to proverite i sami? Uzmite
svoj mobilni telefon te ga okrenite horizontalno. Nemojte dodirivati ekran niti skrolovati dalje
na sajtu. Šta primetite? Tako je, samo plaćene oglase.

Istina je da smo mnogo puta u poslednje vreme čuli da ljudi govore da je SEO mrtav, ali bilo
bi pametno detaljnije istražiti situaciju pre nego što požurimo sa takvim zaključkom. Jedna
stvar koju smo propustili da kažemo o PPC-u, a koja nije pozitivna, je to da zapravo ne može
svako da se oglašava na Google-u. Naravno, za tako nešto postoje određeni uslovi koje vrlo
često nije lako postići.

Pa, šta se dešava ukoliko Vaš sajt nije u stanju da ispunjava te specifične zakone? Preostaje
Vam korišćenje SEO tehnika i optimizacije sajta. Naravno, iako je u ovom slučaju to zapravo
Vaša jedina opcija, nemojte misliti da smatramo da je ona loša.

Ipak, ukoliko Vaš sajt ispunjava sve potrebne značajke za oglašavanje na samom Google-u,
opet se morate zapitati da li ćete biti u stanju da pokrijete te troškove?

Napravili smo malu kalkulaciju koja će Vam pomoći da razmislite šta se ustvari uklapa u Vaš
budžet, kao i u samo online poslovanje.

Za PPC važi jedno pravilo koje je uglavnom svima dobro poznato, a to bi bilo - ''plati pa
igraj''. Dakle, onog momenta kada više ne budete u mogćnosti da plaćate sve potrebne
troškove za oglašavanje online, neće Vas više biti na Google-u i oglasima.

Hajde da pogledamo koji su to troškovi koje biste morali konstantno pokrivati za PPC. Kao
prvo, to bi bili maksimalni troškovi kupovine kupaca. Koliko ste u stanju da platite da biste
privukli neke nove korisnike i kupce? Najbolji savet vezan za ovaj deo troškova bi definitivno
bio da sami izračunate koja je ukupna vrednost svih Vaših kupaca.

U redu, sada kada smo to izračunali, vreme je da pređemo na razmišljanje o stopi konverzije
Vašeg sajta. Ukoliko neki korisnik dođe na Vaš sajt, kolika je verovatnoća da postane i Vaš
kupac? Dakle, ovde se osvrćemo na naš cilj koji želimo da ostvarimo, ali i na reciprocitet
između samog cilja i posetilaca sajta. Dobra stvar je da ovde možete da se pomognete i sa
Google analitikom.

Poslednja stavka bi bila cena po konverziji. Uzmite jedan proizvod te uporedite njegovu cenu
sa konverzijom, pa saznajte da li Vam se PPC uopšte isplati. Najlakša formula bi bila -
proizvod / rata konverzije = broj klikova potrebnih za jednu konverziju x cena po kliku =
konačna cena po konverziji.

Zaključak? Ukoliko je Vaš budžet mali i sajt ne ispunjava značajke za rangiranje na Google-u,
uložite u SEO. Uostalom, čak i kada prestanete sa radom, takvi rezultati će se čuvati, što nije
slučaj sa PPC-om.

Ako je Vaše poslovanje veće i ozbiljnije, te samim tim i Vaš budžet omogućava korišćenje
PPC-a, nakon primene naše formule bićete u sigurnosti da li se Vama ovo isplati.