"Nema ničega što se ne može pronaći putem nekog pretraživača ili na internetu negde."
Ako ste u tehnološkom svetu, a verujemo da jeste, verovatno ste bar jednom čuli za Domain Authority (Autoritet domene web lokacije). Ali šta je uopšte DA i zašto ga ljudi smatraju tako važnim? Pre svega, objasnimo šta predstavlja Domain Authority. To je kod za rangiranje pretraživača koji je napravljen sa ciljem da pokaže šanse za rangiranje određene web stranice. Ovaj pretraživač je napravio Moz i on prikazuje rang web stranice u vezi sa SERP-ovima.
Dobro, sada kada smo to shvatili, želimo da vidimo kako izgledaju rezultati koje donosi.
Dakle, DA može biti u rasponu od 1 do čak 100. Naravno, što su veći rezultati, bolje su šanse
za rangiranje određene web stranice.
Pa, kako to sve funkcioniše? Zasnovan je na podacima koji potiču iz Link Ekplorera i
njegovog web indeksa. Kada je reč o proračunu rangiranja web sajta, postoje brojne stvari
koje se mogu uzeti u obzir. U takve svrhe se koristi model mašinskog učenja.
Dobro, to je jasno, ali kako to izgleda u praksi? Povezivanje root domena i celokupnog broja
veza dve su glavne stvari koje se uzimaju u obzir u ovom proračunu. Na kraju, to se stavlja u
kod koji predstavlja Domain Authority. Pomoću tog koda možemo uporediti jednu web
lokaciju sa drugima, kao i pratiti njenu snagu i važnost.
Koristan savet - Iako mnogi ljudi povezuju Domain Authority direktno sa Google-om, važno
je znati da DA zapravo nema uticaja na SERP-ove sam po sebi, jer to nije Google-ov faktor
rangiranja.
Uvek imajte na umu da će svaka web lokacija verovatno varirati na ovim rang listama. Zašto?
Zbog različitih podataka koji se pojavljuju. Izračunavanje se vrši iznova i iznova kako pristižu
novi podaci, zato uvek treba težiti boljem rangiranju proverom kvaliteta Vaše veb stranice –
sigurno je sigurno.
Objasnimo to na jednom jednostavnom primeru. Zamislite da je Instagram dodao milion
različitih i novih veza. Šta se dešava sa drugim web lokacijama sličnim Instagramu? Hoće li
njihov autoritet domene pasti? Da, može pasti. Zašto? Jer Instagram domeni često donose
veće profile i više podataka, što bi stvorilo nove i jače DA slotove.
Zaključak ovog primera? Ako želite da dobijete nešto pozitivno od DA-a, nemojte to smatrati
nekom apsolutnom skalom, već nečim relativnim što Vam može pomoći da bolje rangirate
svoju web stranicu i na prvom mestu poboljšate sam njen kvalitet.
Zanimljiva činjenica - Ljudi često tvrde da je najteže osvojiti 80 bodova kada već imate 70, ali
kažu i da je lako osvojiti 40 kada imate 30. Zaključak? Što se bolje rangirate, to su veći i jači i
Vaši konkurenti. A šta oni rade? Oni rade. Naporno. Non-stop...
Radoznali ste da proverite DA vašeg web sajta? Pogledajte Moz Link Explorer. Takođe,
možete to učiniti i na ovaj besplatan način.
Ovu situaciju smo već objasnili na primeru Instagrama. Dakle, što određena web lokacija ima
više spoljnih veza, to više DA bodova dobija. Ako imate mali biznis na mreži, ne možete
očekivati da ćete pobediti wikipedia.com, zar ne?
Šta raditi umesto toga? Istražite više o svojim konkurentima i budite sigurni da su oni ti koje
treba da prevaziđete. Šta tražiti? Moćne profile veza. Ako se neko ko vodi isti posao kao i Vi
kotira bolje na lestvici Domain Authority-ija, znajte da definitivno ima moćnije profile veza.
Dakle, pronađite svoj konkurentski pejzaž (landscape). Uvek imajte na umu da ne postoje loši
ili odlični rezultati, ali dobri su oni koji Vama pomažu da postignete veći uspeh u svom poslu.
Naravno, kao i kod svakog poslovanja na mreži, i Vi biste trebali ponuditi korisnicima
najbolje moguće iskustvo. Ne fokusirajte se samo na rezultat. Fokusirajte se na kvalitet.
Razmislite o stvaranju boljih i jačih profila veza. Razmislite o moćnim spoljnim vezama.
1. Rast profila veze. Može se dogoditi da još uvek nije zabeleženo u web indeks, zato ne
brinite ukoliko promena skaliranja kasni.
2. Druge web stranice su stvorile moćne spoljne veze, pa Vaše rangiranje opada.
3. Imate više veza, ali one nisu povezane sa Google-ovim rangiranjem.
4. Ako se DA vwb lokacije smanjuje za 6% od 2019. godine, znajte da je to zbog primene
Domain Authority 2.0 verzije.
Još jedan savet za kraj - najvažnija stvar koju možete učiniti da biste poboljšali svoj domen je
optimizacija Vaše Web stranice po SEO principima. Već smo rekli sve ostalo što biste trebali
znati...
Nadamo se da smo Vam jasno i na lak način objasnili sve što Vas je interesovalo. Možda
zvuči komplikovano naučiti kako Domain Authority u potpunosti funkcioniše, ali usredsredite
se na one stvari koje će Vam zapravo doneti željene promene i učiniti da Vaš posao raste.