Važnost Google Business profila i kako ih pravilno voditi

Kao vlasnik biznisa, verovatno ste već shvatili da je online prisustvo ključ kada je u pitanju pronalaženje novih klijenata.

Google Business Profile

Digitalni svet je značajno promenio način na koji živimo, a naročito kako radimo.

Više nije važno da li vodite mali lokalni biznis ili ste vlasnik velike i rastuće firme – svi znaju da je izgradnja digitalnog identiteta obavezna stavka.

Kako da najlakše privučemo nove klijente? Tako što ćemo da povećamo svoju vidljivost na internetu.
Na navedeni način poverenje se gradi već decenijama, i sigurno je da značaj online prisustva neće uskoro nestati.

Za sve vrste biznisa, želimo da predstavimo jedan od najvažnijih dostupnih alata koji vam može pomoći da vaša usluga bude primećena i da biznis raste u željenom i potrebnom pravcu.
Reč je, naravno,  o Google Business profilu (GBP), ranije poznatom kao Google My Business.

Šta je GBP?
U osnovi, to je besplatan listing koji Google nudi kako bi vam omogućio da se pojavite u lokalnim pretragama.
Jedna od najvećih prednosti je što se, pored rezultata lokalne pretrage, pojavljujete i na Google Mapama, pa korisnici mogu lako da vas pronađu.

Pored toga, GBP prikazuje ključne informacije kao što su naziv firme, adresa, broj telefona, radno vreme, veb sajt, recenzije, fotografije i ažuriranja.

Sada kada to znamo, jasno je da želite da vaš profil izgleda i funkcioniše savršeno – jer to značajno povećava šanse da budete pronađeni.


Top 5 razloga zašto su Google Business profili važni:

1. Lokalna vidljivost
Želite da vas ljudi iz okoline lakše pronađu? Optimizacija vašeg GBP profila je neophodna.
Time se drastično povećava vaša vidljivost u lokalnim pretragama.

Na primer, mnogi korisnici svakodnevno pretražuju najbliže usluge, i želite da Google koristi vaš profil kako bi vas prikazao u rezultatima pretrage.

2. Izgradnja poverenja sa klijentima
Kako korisnici mogu da znaju da li su vaše usluge kvalitetne i pouzdane?
Recenzije, ocene i verifikovane informacije su presudne.

Sve ovo doprinosi tome da vaš biznis izgleda legitimno.
Google tvrdi da firme sa fotografijama i recenzijama dobijaju više klikova i češće rezultiraju posetama.

3. Objavljivanje promocija i novosti
Još jedna prednost GBP profila jeste što omogućava direktnu interakciju sa korisnicima.

Odgovaranje na recenzije, pitanja i objavljivanje novosti ili promocija jača lojalnost kupaca – i to bez mnogo truda.

4. Jednostavno pronalaženje informacija
Google Business profil nudi tačne i lako dostupne informacije na samo nekoliko klikova.

Veoma je važno da pružite tačne informacije o svom poslovanju – radno vreme, kontakt, lokaciju i slično – sve navedeno direktno utiče na korisničko iskustvo i sprečava gubitak prodaje proizvoda i usluga.

5. Poboljšani SEO rezultati
SEO često zahteva mnogo vremena i truda, ali GBP može da vam pomogne i u ovom segmentu.

Ažuriran profil pomaže da se rangirate više u rezultatima pretrage i povećava posetu sajtu na jednostavan način.

Ne zaboravite – najbolji rezultati dolaze iz aktivnog i redovno održavanog profila.

Zašto je važno pravilno voditi GBP profil?
Sada kada znamo zašto je GBP važan, evo i nekoliko razloga zbog kojih bi trebalo odmah da počnete da ga vodite na ispravan i već predložen način:

1. Zastarale informacije štete vašem poslovanju
Zastarale informacije mogu stvoriti loše korisničko iskustvo, frustraciju i gubitak poverenja.
Korisnici će pre izabrati firme sa ažurnim i tačnim podacima.

2. Negativne recenzije ne treba ignorisati
Ostavljena vam je negativna recenzija? Ignorisanje nije najbolje rešenje.
Takve recenzije zahtevaju profesionalan odgovor – u suprotnom, rizikujete da narušite reputaciju.

3. Redovno objavljivanje sadržaja
Poboljšajte poslovanje redovnim objavama – promocijama, događajima, novostima i slično.
Zamislite svoj GBP kao mali kanal društvene mreže.
Google tvrdi da sve navedeno pozitivno utiče na lokalno rangiranje.

4. Fotografije imaju velik uticaj

Ljudi prosto vole fotografije.
Profili sa kvalitetnim fotografijama visoke rezolucije i kvaliteta neminovno dobijaju više pažnje.
Redovno postavljajte fotografije – na primer, možete da predstavite proizvode, svoj tim, ambijent u kojem poslujete…

5. Analitika kao stvorena za donošenje pametnijih odluka u poslovanju

GBP dolazi sa analitikom koja pomaže u boljem razumevanju klijenata i daljem donošenju biznis odluka.
Saznaćete kako su vas ljudi pronašli, šta su kliknuli, odakle dolaze i slično.